Zdravý odkazový profil – SEO optimalizace v Ústí nad Labem pod lupou
Aby se web udržel na předních místech internetového hledání, potřebujeme systematicky uchopit jeho on-line marketing. Za základní nástroj přitom považujeme SEO optimalizaci. Ústí nad Labem, myšleno zdejší podnikatelé, najdou v článku podrobný návod, jak předstihnout on-line konkurenci pomocí linkbuildingu. SEO se totiž skládá z vícero taktik a jednou z nich je právě rozvoj zdravého odkazového profilu. Tuto fázi optimalizace eshopu si teoreticky dokážeme zajistit i sami. A pokud si za budování odkazů platíme profesionála, neškodí porozumět jeho práci. Alespoň pak dostatečně oceníme kvalitní služby a fušery pošleme o dům dál.
Interní odkazy – vnitřní SEO optimalizace
Na tyto druhy prokliků narazíme přímo v obsahu našich stránek. Patří mezi ně hlavní menu a všechny prokliky v textech. Ty uživatele přesměrují do jiné části webu, kde najde doplňující informace. Tímto způsobem usnadňují interní linky orientaci uvnitř platformy návštěvníkům i vyhledávacím robotům. Lidé se díky nim začtou a vydrží na našem webu déle, protože jim nalezená data pomáhají dospět k řešení nějakého problému.
Pokud si k nám na základě relevantních dat vytvoří důvěru, stoupá pravděpodobnost objednávky zboží nebo služeb. Robot nás za interní zkratky odměňuje lepším hodnocením, než bychom si vysloužili bez nich. Kromě toho nám stroj přidává body také za skutečnost, že naší on-line prezentaci lidé jen tak neopouštějí. Naopak čím déle si ji prohlíží, tím lépe pro nás. Pokud tuto část SEO optimalizace nejen v Ústí nad Labem zvládneme, vzniká typická win-win situace pro všechny.
Externí odkazy – vnější SEO optimalizace
Zatímco vnitřní linky slouží k pohybu uvnitř e-shopu, existují ještě externí odkazy. Ty vedou na náš mateřský web z jiných částí sítě. Dobrým příkladem může být článek zveřejněný řekněme na nějakém turistickém portále, prodáváme-li třeba obuv vhodnou do terénu. Tyto publikace nazýváme PR články. Jejich smyslem je poskytnout lidem užitečné know-how, jak si vybrat pohodlné vycházkové boty. Jako výrobce jim poradíme, jak poznají kvalitní materiál a které druhy podrážek se nejlépe hodí k chůzí v přírodních podmínkách.
Na správných místech v textu doporučíme konkrétní obutí opatřené proklikem. Člověk se v případě zájmu dostane pomocí odkazu rovnou do nabídky našeho eshopu. Externím linkbuildingem opět rozvíjíme naši SEO optimalizaci na více frontách. Ústí nad Labem, konkrétně naše ústecká on-line prodejna, získává díky zpětným odkazům lepší pozici při zobrazení ve vyhledávačích a kromě toho podporuje PR naše firemní renomé.
Během SEO optimalizace zaneseme Ústí nad Labem do katalogů
Vedle PR článků s externími odkazy se můžeme prezentovat ještě na speciálních webech, které suplují tištěné Zlaté stránky. Jedná se o internetové katalogy, v nichž si lidé nalistují nejrůznější společnosti seřazené podle oborů podnikání. Pokud máme najatou agenturu na SEO optimalizaci, zaregistruje naši firmu z Ústí nad Labem do několika desítek katalogů automaticky v rámci svých služeb. V opačném případě nás čeká mnoho dní vyplněných “piplavou” prací s vytvářením firemních profilů. Do základních údajů uvedeme název, adresu a kontakty včetně webu. Tím zvyšujeme pravděpodobnost poptávky po našich službách přímo z katalogu a zároveň množíme počet externích odkazů. Díky nim, jak už jsme si vysvětlili, stoupáme v očích robota, který nás pak umisťuje na více navštěvované pozice v Googlu a Seznamu.
Tolik tedy ve zkratce ke zdravému odkazovému profilu a konkrétním přínosům linkbuildingu pro SEO optimalizaci. Firmy z Ústí nad Labem se při tom musí vyhnout odkazovým farmám a pochybným webovým portálům. Externí odkazy z takových míst mají opačný efekt a náš eshop za ně slízne akorát penále. Máte-li zájem o nějaké konkrétní téma z oblasti on-line marketingu, napište nám ho do komentářů. Vytvoříme podle něj příští díl našeho seriálu – SEO pro laiky.