Jak Pavel Hrnčíř díky MBA vzdělání posílil svou firmu na potisk triček

Pavel Hrnčíř (42) je majitelem malé, ale prosperující firmy, která se specializuje na potisk triček. Začínal skromně, jen s třemi zaměstnanci a s tím, co si sám nastudoval. Řízení firmy bylo zpočátku založeno spíše na jeho intuici a praktických zkušenostech. Podnik se však začal postupně rozrůstat a poptávka po jeho službách rostla. S tím ale přišly nové výzvy. Počet zaměstnanců se zvýšil na deset a Pavel si začal uvědomovat, že řízení firmy na vyšší úrovni není tak jednoduché, jak se mu zpočátku zdálo.

„Na začátku jsem věřil, že když zvládnu pracovat s menším týmem, zvládnu to i s větším,“ říká Pavel. Nicméně, jak začaly přicházet složitější zakázky a rostla zodpovědnost, Pavel si začal všímat, že dělá chyby, kterým by se mohl vyhnout, kdyby měl více odborných znalostí z oblasti managementu. „Někdy jsem si nebyl jistý, jak správně motivovat svůj tým nebo jak efektivně řídit procesy,“ přiznává Pavel.

Navzdory tomu, že se snažil sám zdokonalovat a hledal rady v článcích na internetu nebo v podcastových rozhovorech s úspěšnými podnikateli, pořád mu chyběla jistota. Zůstávaly pochybnosti, jestli rozhodnutí, která činí, jsou opravdu správná. Pavel věděl, že pokud chce, aby jeho firma dál rostla, bude muset udělat krok vpřed a získat lepší vzdělání v oblasti managementu.

Tehdy mu do života přišel kamarád Ondra (45), který mu doporučil absolvovat program MBA Management obchodu na European Business School SE (EBS). Ondra sám tento program nedávno dokončil a tvrdil, že mu významně pomohl nejen zlepšit jeho podnikatelské schopnosti, ale také posílit sebevědomí ve vedení firmy. Ondrův úspěch Pavla inspiroval a rozhodl se do toho jít. Ani na chvíli neváhal a ihned se přihlásil.

Cesta k úspěšnému vedení firmy

Studium na European Business School SE, jedné z nejprestižnějších českých škol nabízejících MBA programy, bylo pro Pavla zásadní krokem v jeho profesním i osobním rozvoji. „Věděl jsem, že pokud chci svoji firmu posunout dál, musím mít odbornější znalosti,“ říká Pavel. Program MBA Management obchodu trval jeden rok, během kterého měl Pavel možnost nejen získat teoretické základy, ale také aplikovat nové poznatky v praxi.

Jednou z největších výhod tohoto programu pro Pavla bylo získání jasné struktury, jak efektivně řídit firmu. „Díky studiu jsem pochopil, jak důležité je mít dobře nastavené procesy, plánování a komunikaci v týmu,“ vysvětluje Pavel. Naučil se, jak vytvářet strategické plány, motivovat zaměstnance a řídit projekty s důrazem na efektivitu. Zároveň si uvědomil, jak klíčové je vést firmu s dlouhodobou vizí, nikoliv jen reagovat na každodenní provozní problémy.

Po roce intenzivního studia Pavel úspěšně dokončil program a s radostí se ohlédl zpět. „Byla to pro mě obrovská zkušenost. Nejenže jsem získal znalosti, které jsem okamžitě mohl uplatnit ve své firmě, ale také jsem si uvědomil, jak důležité je neustále se vzdělávat a rozvíjet,“ říká Pavel. Od té doby jeho firma nejenže dál roste, ale díky novým metodám řízení je mnohem efektivnější. Pavel už nemá obavy, že by opakoval školácké chyby, které ho dříve brzdily.

European Business School SE, zkráceně EBS, působí na trhu už více než deset let a je jednou z nejvyhledávanějších škol v Česku nabízejících MBA programy. Program MBA Management obchodu je jedním z jejích vlajkových programů, který podnikatelům poskytuje cenné know-how a praktické nástroje pro úspěšné vedení firmy v dnešním konkurenčním prostředí. Pro více informací o programu MBA a dalších nabízených oborech můžete navštívit jejich oficiální web na adrese www.ebschool.cz.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *