Jak se připravit na tvorbu úspěšného e-shopu na míru?
Nakupování prostřednictvím e-shopů se již stalo standardem a obrat, který české e-shopy vykazují, každoročně roste. Hodnoty přesahující 100 miliard korun ročně jsou ale pouhým začátkem, neboť prostor pro další růst je v segmentu e-commerce značný. Co ale taková tvorba e-shopu obnáší? Na co si dát pozor a jak k ní přistoupit?
Poctivá příprava, základ úspěchu
Žádnou bitvu ani sportovní klání nelze vybojovat bez správné strategie a detailní znalosti protivníka. Stejný předpoklad platí i při tvorbě e-shopu. Má-li být úspěšný, je třeba podrobné analýzy situace. Tvorba každého kvalitního e-shopu musí začít u definice cílů, průzkumu trhu, zhodnocení konkurence a samozřejmě u co nejpodrobnějšího poznání potenciálních zákazníků. Pokud je vytvářený e-shop novou verzí některého staršího obchodu, je nezbytná i jeho analytika z hlediska struktury, ovládání a chování jeho návštěvníků.
Návrh nejen grafický
Po poctivé a pečlivé analýze je čas přistoupit k vytvoření návrhu e-shopu. Zdaleka se nejedná jen o volbu grafického designu. Co vše bude e-shop svým návštěvníkům umožňovat? Jakou bude mít strukturu, do jakých kategorií se bude dělit? Po zodpovězení těchto otázek a získání představy o podobě e-shopu přijde samozřejmě na řadu i volba grafického designu, který bude nejlépe odpovídat té cílové skupině, na kterou e-shop míří.
Na základě připraveného plánu lze konečně přistoupit k realizaci a vlastní tvorbě e-shopu, která zahrnuje vytváření rámcových prvků i obsahu, kódování a následnou optimalizaci celého e-shopu. Vznikající e-shop se samozřejmě průběžně testuje a teprve po pečlivé kontrole všech jeho částí je spuštěn pro ostrý provoz.
Ani v tuto chvíli ale práce nekončí, a kromě průběžného přidávání nových položek je třeba kontinuálně analyzovat zpětnou vazbu, obchod dále rozvíjet a samozřejmě provádět i jeho běžný servis. A přesně to dokáží zajistit profesionálové z MEDIAUNIT.cz