Plánování času zaměstnanců – elektronicky nebo jinak?
Správné plánování je nezbytným předpokladem efektivního využití času a dosažení všech pracovních cílů v daném čase i požadované kvalitě. Způsobů, jak plánování realizovat je několik a tyto různé způsoby jsou vhodné pro různé situace. Jaké jsou tedy hlavní přístupy k plánování času zaměstnanců a jakých prostředků využívají? Pro jaké situace jsou ty či ony metody plánování vhodné nebo naopak nevhodné?
Plánovací tabule – klasika, která nestárne
S plánovací tabulí se již na pracovišti setkal pravděpodobně každý. Jedná se o klasický, jednoduchý způsob vizualizace plánu pracovních aktivit jednotlivých zaměstnanců, kteří jsou členy daného pracovního týmu. Plánovací tabule jsou na trhu dostupné jako keramické, hliníkové, skleněné, drážkované či modulové na T karty. Vybírat mohou zájemci i mezi různými barvami jejich povrchu i mezi povrchy magnetickými a nemagnetickými. Jako vizualizační prvky potom mohou sloužit magnetické či samolepící elementy a samozřejmě stopy vhodných popisovačů. Pro menší pracovní týmy a kolektivy se jedná o jednoduché, přesto však funkční řešení.
Elektronické plánování
V případě větších pracovních skupin je již ruční vytváření plánů na tabulícha dalších popisovatelných plochách nepraktické a ke slovu proto přichází plánování prostřednictvím elektronických zařízení. Také v případě, že pracovní plány je potřeba mít vystavené na několika místech a v průběhu nejrůznějších schůzek, porad a prezentací, je jejich elektronické vytváření a zobrazení pomocí displejů či projektorůprakticky nutností.Editace elektronicky vytvořených plánů je snadná a okamžitě se projeví na všech zařízeních, na kterých je plán aktuálně zobrazen.
Plánovaní prací je podmínkou efektivní práce celého týmu, neváhejte proto využít všech dostupných prostředků pro jeho zajištění. Stačí si jen vybrat ten nejvhodnější a nejlépe odpovídající vašim konkrétním požadavkům.