Výkup auta za hotové vám nabídnou v každém bazaru a věřte, že pro jeho prodej je nyní velice vhodná doba. Průměrná cena ojetin se u nás totiž vyšplhala na 225 tisíc!
Možnost výkupu auta za hotové je v dnešní době už zcela běžnou službou, kterou vám nabídne naprostá většina tuzemských bazarů a její využití je také mezi motoristy čím dál oblíbenější. Chcete vědět, jak takový výkup zhruba probíhá a jaké má v porovnání s dalšími variantami prodeje vozu výhody, případně nevýhody? A zajímá vás, které typy ojetých vozidel se u nás prodávají nejvíce? Pak jste tu správně.
Výkup auta za hotové je nejjednodušší volbou
Jste v situaci, kdy rychle potřebujete hotovost a to kupříkladu na koupi nového vozu? Pak je pro vás právě varianta přímého výkupu vašeho ojetého automobilu zřejmě tou nejjednodušší a nejefektivnější volbou. Umožní vám to takřka v každém solidním bazaru a to tím spíš, že poptávka po ojetinách neustále stoupá a jen za minulý rok trh s nimi v tuzemsku vzrostl o další 2 %. Peníze v takovém případě zinkasujete okamžitě a odpadnou vám i starosti s dokumentací nebo s případnými zárukami za nějaké vady, kterými snad váš plechový miláček trpí. Vše přebírá autobazar a jediným mínusem může být o něco nižší částka, kterou vám vyplatí. A jak celá věc přibližně probíhá?
Pouhé 4 kroky a peníze jsou „na stole“
S přímým prodejem vozu v některém z malých bazarů má většina motoristů jednoznačnou zkušenost. Celý proces kontroly je zpravidla velmi rychlý a jde hlavně o ověření těch nejpodstatnějších věcí, ke kterým patří zejména zjištění skutečného vlastníka a také faktu, zda není auto po nějaké zásadnější havárii. Ne snad, že by od vás někde nekoupili i havarované vozidlo, jsou takové firmy. Ale je logické, že by tomu pak odpovídala i cena.
Někteří lidé dávají přednost větším společnostem, a proto si řekneme, jak to vypadá v případě takového velkého autobazaru, kde mají obvykle pro celý proces kontroly a výkupu nějaký propracovaný a jednotný postup. Ten lze zpravidla shrnout do čtyř následujících bodů:
1) Rutinní kontrola a ověření vlastníka
a. Nejprve dojde ke kontrole dokladů a VIN čísla a pak přijde na řadu zběžná prohlídka, při které zkušený pracovník dokáže případně odhalit většinu zásadnějších vad.
2) Zkušební jízda
a. Další fází je testovací jízda a to zpravidla v délce nějakých deseti až patnácti minut. Při ní si zaměstnanec bazaru vyzkouší jízdní vlastnosti vašeho vozidla a teprve potom dojde k detailní kontrole jeho technického stavu.
3) Detailní prohlídka
a. Důkladná kontrola technického stavu probíhá na zvedáku a dojde při ní mimo jiné i k ověření počtu najetých kilometrů. Vše je zapsáno do průvodního listu a lze přistoupit k nějakému návrhu ohledně ceny.
4) Samotný odkup
a. Dochází k podpisu smlouvy a vyplacení dohodnuté částky, která může být v současnosti velice solidní a to hlavně vzhledem k tomu, že průměrná cena ojetin u nás už stoupla na nějakých 225 tisíc.
Jsou jistě i jiné možnosti
Přímý výkup není samozřejmě jedinou cestou, kterou se vašeho ojetého vozu můžete zbavit. Máte-li trochu více času a vaše finanční situace není napjatá, můžete vyzkoušet tzv. komisní prodej. Ten spočívá v tom, že vaše auto nabídnete některému z bazarů a tam se už postarají o jeho propagaci i následný prodej dalšímu majiteli. Musíte si ovšem zvolit solidní firmu, která celý proces zvládne co nejlépe a pokud možno i rychle. To proto, abyste dostali zaplaceno co nejdřív a to v takové výši, která bude odpovídat vašim představám. Cena může být tedy i o něco vyšší než u přímého výkupu, nicméně zaplatíte určitou provizi. S tím je nutné počítat.
Znáte váš vůz dobře?
Pak ho zkuste prodat přes inzerát. Jestliže jste po technické stránce na výši a vašemu vozu dokonale rozumíte a navíc se považujete i za zdatného vyjednavače, zkuste se vydat cestou soukromé inzerce. Základem solidního inzerátu je adekvátní a detailní popis vozidla a samozřejmě i nějaké kvalitní fotografie. Důležitá je také volba takového inzertního webu, který je hojně navštěvován, což zvedne vaše šance na brzké uskutečnění obchodu. A peníze? To, jakou sumu nakonec utržíte, bude v tomto případě z velké části záležet právě na vašich vyjednávacích schopnostech. Takže to může být i o poznání více než u předešlých variant prodeje, ale pochopitelně můžete dostat zaplaceno také o něco míň.
Prodejům ojetin vévodí Škoda Octavia
Asi příliš nepřekvapí, že hned čtyři pozice v žebříčku deseti nejprodávanějších ojetin v České republice zaujímají některé z modelů Škody. Jsme zřejmě národem poměrně konzervativním.
TOP 10 nejprodávanějších ojetin v ČR (1.Q/2018 – 3.Q/2018)
Pořadí | Typ vozu |
1. | ŠKODA OCTAVIA |
2. | ŠKODA FABIA |
3. | VW PASSAT |
4. | FORD FOCUS |
5. | VW GOLF |
6. | ŠKODA SUPERB |
7. | FORD MONDEO |
8. | HUYNDAI i30 |
9. | RENAULT MEGANE |
10. | ŠKODA YETI |
Za vaše auto můžete nyní utržit docela slušnou sumu
Ať už se rozhodnete pro přímý odkup v některém z bazarů, zvolíte komisní prodej nebo se snad dokonce vydáte cestou inzerce, je vzhledem k neustále rostoucímu trhu s ojetinami vaše šance na solidní utrženou cenu velice dobrá.
Jen nezapomeňte hrát férovou hru, protože pokus zatajit kupujícímu nějakou vadu, se vám nemusí vyplatit. Lidé jsou čím dál všímavější a zkušenější a také zákony se pozvolna zpřísňují a přiklánějí se na stranu těch, kteří jsou čas od času nekalým jednáním některých prodávajících poškozeni. Výsledkem toho je i fakt, že například počet ojetin se stočeným tachometrem u nás postupně klesá.
Možná, že jste se už s neférovými praktikami při obchodech s auty někdy setkali. Je to tak? A nechcete se s námi o vaše zkušenosti podělit?