Obsahový marketing je pro vaši firmu klíčový
Obsahový marketing neboli content marketing je pojem, se kterým se v současnosti můžete setkávat stále více. Je důležitý nejenom pro samotné SEO, ale může vám také výrazně pomoci v oblasti autority a budování značky. V neposlední řadě také zásobuje čtenáře kvalitním a užitečným obsahem, který je nakonec přivede právě k vašemu brandu.
Co to je obsahový marketing a proč se do něj vyplatí investovat?
V první řadě je dobré vymezit pojem obsahový marketing. Nejedná se o kampaně ani o klasické PR články. Od těchto disciplín je odlišen nekomerčností obsahu a také tím, že informace nejsou publikovány v klasickém mediálním prostoru. Příkladem může být sekce blogu na vlastních internetových stránkách, kde jsou k dispozici unikátní a užitečné články, které se týkají vašeho oboru podnikání.
Marketing firmy není možné bez obsahového marketingu správně stavět. Zvláště to pak platí pro společnosti, které nejsou na trhu moc známé, prodávají komplikované produkty nebo jsou zahlcení silnou konkurencí. Kvalitní obsah je také základním stavebním kamenem SEO – tedy cesta k dlouhodobému budování pozic ve výsledcích vyhledávání vede právě tímto směrem. Nemůžete totiž očekávat, že vás Google bude hodnotit jako relevantní stránku, pokud kromě vašeho výrobku nebo služby na webovkách nemáte zhola nic.
Co je třeba pro budování vlastního jména?
Než se pustíte do samotného tvoření obsahu webových stránek, položte si otázky, jakou přidanou hodnotu můžete svým návštěvníkům poskytnout. Vycházejte ze sortimentu nebo druhu služeb, které nabízíte. Jaké nejčastější otázky mohou vaši zákazníci mít? Jaké problémy mohou řešit, než se obrátí právě na vás? Vytvořte si seznam témat, které problematice bude dobré se věnovat. Velmi pomůže také seznámit se s vaší konkurencí – jedině tak se od ní můžete odlišit a ideálně nabídnout něco, co nemá.
Pozornost věnujte i popiskům jednotlivého zboží nebo služeb. Čím více informací zákazníkovi poskytnete, tím větší je šance, že nakonec u vás nakoupí. Pokud s marketingem nemáte potřebné zkušenosti a na tuto úlohu si netroufáte, můžete se obrátit na profesionály z digitálních agentur, kteří se o vaše podnikání postarají. A to nejenom v oblasti obsahového marketingu, ale také v rámci sociálních síti, PPC reklamy či linkbuildingu.